witam wszystkich kolegów.Ostatnimi czasy zaobserwowałem a raczej czuje że po nagrzaniu się silnika do 90 stopni z nawiewów czuc płyn chłodniczy tak jakby gdzieś wyciekał nie jest to bardzo silny intensywny zapach ale jednak wyczuwalny jak się włączy nawiew na twarz. Płynu nie ubywa bo sprawdzałem a więc gdzie tkwi przyczyna ?
Podejrzewam albo uszkodzoną nagrzewnicę albo nieszczelność na króćcach nagrzewnicy. Wyciek może być tak niewielki że ciężko zauważyć ubytek płynu z zbiornika. Może wystarczy docisnąć opaski zaciskowe na króćcach. W niskich temp. guma jest sztywniejsza więc wyciek może występować jak jeszcze płyn się nie zagrzał a zapach będzie wyczuwalny. Miałem coś takiego w koparce ale zasada ta sama. Jak płyn był zimny to się pociło na króćcu a jak się płyn zagrzał wyciek się tracił.
tomekfigura2, no własnie zastanawia mnie ten brak ubytku płynu podejrzewam właśnie że to może byc przyczyna nieszczelnej nagrzewnicy ale musze to jeszcze dokładnie sprawdzić
Zdecydowanie nieszczelna nagrzewnica,w przeciwnym wypadku objawy byłyby po prostu inne więc sprawdź ją w pierwszej kolejności i koniecznie daj znać na forum.
no teraz to już nie mam żadnych wątpliwości że to nagrzewinica bo szyba jest tłusta jakby ją smalcem wysmarował i ten specyficzny zapach glikolu po świętach podejmuje się sam wymiany oby nie było tylko mrozów. Panowie jaką kupić Valeo, Behr,?? Pomóżcie
Behr szła na pierwszy montaż. Przerabiałem ten temat prawie 2 lata temu. Czeka Cie dwa dni pracy i najlepiej weź kogoś do pomocy. Ogólnie czeka Cie coś takiego
Wymiana nagrzewnicy czy to w Golfie 4 to bylo ostatnio 4 godziny we 2-och. Ale to trzeba wiedziec co i jak rozkrecic, najdluzej schodzi z poskladaniem oraz wykreceniem srubek pod wygluszeniem sciany grodziowej, bo dostep tam jest mocno ograniczony. Sama nagrzewnica na wierzchu jest po 1-1,5 godziny 8)
I jeszcze dobra rada na zaoszczędzenie kilku złotych. Zanim zaczniesz rozbierać wszystko jedź do warsztatu gdzie robią klimę i niech odciągnął z układu czynnik. Później pojedziesz z wydrukiem do nich i zapłacisz tylko za to co więcej weszło czynnika a nie za ładowanie całego układu.
Komentarz